Message: Return type of CI_Session_database_driver::open($save_path, $name) should either be compatible with SessionHandlerInterface::open(string $path, string $name): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_database_driver::close() should either be compatible with SessionHandlerInterface::close(): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_database_driver::read($session_id) should either be compatible with SessionHandlerInterface::read(string $id): string|false, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_database_driver::write($session_id, $session_data) should either be compatible with SessionHandlerInterface::write(string $id, string $data): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_database_driver::destroy($session_id) should either be compatible with SessionHandlerInterface::destroy(string $id): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_database_driver::gc($maxlifetime) should either be compatible with SessionHandlerInterface::gc(int $max_lifetime): int|false, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Als je het e-mailadres doorgeeft waarmee je bent geregistreerd, sturen we je een e-mail met een link om je wachtwoord te resetten.
Inloggen
Werkwijze Afscheidsboeker
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van een aantal spelregels. Zodat u precies weet wat u van ons mag verwachten, en wat wij van u mogen verwachten. Hieronder vindt u onze spelregels op een rijtje.
LET OP: De afscheidsboeker is een business to business aanvraagmodule. Wij werken alleen in opdracht van uitvaartondernemers. Het is niet mogelijk om als particulier een aanvraag in te dienen.
Stille crematie en vervoer
Wanneer kan ik een crematie boeken via de Afscheidsboeker?
Wanneer u werkzaam bent als uitvaartondernemer kunt u via de Crematieboeker een stille crematie en het vervoer boeken. Wij vragen u daarvoor eenmalig een account aan te maken, zodat wij u toegang kunnen geven tot alle functies. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het telefoonnummer 0478-648 645.
Wanneer moet de overledene aangemeld worden voor de stille crematie en het vervoer?
De overledene moet uiterlijk 48 uur vooraf worden aangemeld voor de stille crematie en het vervoer. Ook een wijziging in tijdvak kan tot uiterlijk 48 uur worden doorgegeven. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen via het telefoonnummer 0478-648 645.
Mocht u op een later moment toch nog een boeking willen doen of een wijziging door willen voeren, dan kunt u contact met ons opnemen via bovenstaand telefoonnummer. Wij bekijken dan samen met u de mogelijkheden.
Hoe moet de overledene worden overgedragen aan de vervoerder of de aangesloten crematoria?
Wanneer de overledene wordt overgedragen aan de vervoerder of het crematorium, moet de overledene in een kist of ander lijkomhulsel liggen. Het mag een kist zijn van massief hout, of van een stevig, goedgekeurd en brandbaar plaatmateriaal. De Landelijke Vereniging Crematoria (LVC) heeft een lijst met toegestane materialen opgesteld. Er kan ook gebruik worden gemaakt van een opbaarplank. De opbaarplank moet een rand hebben die minimaal tien centimeter hoog is. Lichaamsdelen mogen niet zichtbaar zijn. Het lichaam moet bijvoorbeeld gewikkeld zijn in een doek of lijkwade.
Hoe groot en zwaar mag de kist maximaal zijn?
De afmetingen van de invoeropening van de crematieoven verschillen per locatie. De bodem van de kist moet vlak zijn. De kist met de overledene mag maximaal 150 kilo wegen. Overschrijdt de kist met de overledene dat gewicht? Neemt u dan eerst contact met ons op. We overleggen dan eerst met het crematorium. Voldoet de kist niet aan de bovenstaande afmetingen? Dan kan het zijn dat de crematie ergens anders moet plaatsvinden, namelijk in een daarvoor geschikt crematorium.
Welke papieren moeten aanwezig zijn bij de overdracht?
Voor de stille crematie is het Verlof tot cremeren nodig. Dit document wordt door de gemeente verschaft en moet samen met de overledene worden overgedragen aan het crematorium. Er zijn gemeenten die dit document digitaal verschaffen. Er moet dan gekeken worden of het betreffende crematorium dit document ook digitaal accepteert. Uiteraard kunnen wij u hierover informeren.
Moet een pacemaker worden verwijderd voor de overdracht?
Pacemakers en andere medische implantaten moeten worden verwijderd voordat de overledene wordt overgedragen aan de vervoeder of het crematorium. Bent u zelf niet in staat om deze te verwijderen, dan kunt u vooraf met ons overleggen wat wij voor u kunnen betekenen.
Wanneer vindt de stille crematie plaats?
De crematie is altijd op de dag zoals u bij de boeking heeft aangeven, of de dag erna. Het crematorium bepaalt zelf het tijdstip. Wettelijk gezien mag de crematie pas plaats vinden op de dag dat het ‘verlof tot cremeren’ in gaat, maar dit hoeft niet dezelfde dag te gebeuren. Dit moet binnen de wettelijke termijn van 7 werkdagen gebeuren. Mocht de crematie niet passen op de door u gekozen datum, dan nemen wij direct met u contact op.
Mogen er dierbare herinneringen worden meegeven in de kist?
Er mogen geen dierlijke of humane (as)resten, glas, batterijen, mobiele telefoon, pacemaker en grote stukken plastic of kunststof meegeven in de kist. Zulke objecten of materialen kunnen gevaarlijk zijn tijdens het crematieproces en hierdoor schade veroorzaken. Onze medewerkers controleren de kist niet voor de crematie. Dit betekent dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om te zorgen dat er geen schadelijke stoffen in de kist worden achtergelaten.
Zijn er radionucliden gebruikt?
Heeft de overledene tijdens zijn/haar leven een behandeling met radionucliden gehad? Bijvoorbeeld omdat hij/zij kanker had of een beschadigde schildklier? Voor de veiligheid van de crematoriummedewerkers vragen wij u om dit aan ons te laten weten.
Factuur en betaling
Wanneer dient te betaling te geschieden?
U ontvangt van ons per mail binnen 14 dagen de factuur van de boeking(en). Wij vragen u om de factuur binnen 14 dagen na ontvangst te voldoen.
Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op via het nummer 0478-648 645.
Maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen staan bij ons centraal. Zo ook binnen de Afscheidsboeker. We kijken daarbij eerst naar ons zelf. Hoe kunnen we processen verbeteren, maatschappelijk betrokken zijn en een duurzame bedrijfsvoering realiseren.
Met aangesloten partners zoals rouwvervoerder bepalen we samen hoe we zo efficient mogelijk een rit kunnen plannen met als doel zo min mogelijk kilometers en uitstoot te realiseren.
Daarnaast maken wij per boeking een bedrag van €1,50 over aan doel dat zich in zet voor natuur en milieu of dieren welzijn. Onze samenwerkende ondernemers bepalen dit doel samen met ons.
Is de Afscheidsboeker ook in mijn regio actief?
De Afscheidsboeker is een landelijk initiatief. Zo bieden we via ons netwerk een landelijke dekking van rouwvervoerders. Meer informatie over de rouwvervoer mogelijkheden klik hier.
Ook werken we inmiddels samen met tientallen crematoria door het hele land. U kunt in de Afscheidsboeker kiezen uit verschillende crematoria en selecteren op basis van prijs of afstand. De Afscheidsboeker rekent direct de prijs voor het rouwvervoer voor u uit.
Rouwvervoer
Binnen de Afscheidsboeker werken wij met partijen die al jaren ervaring hebben op het gebied van betrouwbaar en degelijk rouwvervoer. Een nette chauffeur die met eerbied het vervoer verzorgt.
Voor het rouwvervoer heeft u twee opties:
1. De vervoerder bepaalt tijdstip van rouwvervoer
Indien het voor de nabestaanden en u niet uitmaakt binnen welk dagdeel de stille crematie plaatsvindt en het maakt ook niet uit hoe laat de overledene wordt overgebracht (u kiest een dagdeel) dan ontvangt u een aangepast en scherp tarief. De vervoerder bepaalt op de door u aangegeven datum en dagdeel hoe laat de overledene wordt opgehaald. Uiterlijk 8 uur van te voren ontvangt u een inschatting van het ophaalmoment. Uiterlijk 1 uur voor het exacte tijdstip van de overbrenging naar het crematorium ontvangt u een telefoontje van de chauffeur. U dient dan altijd aanwezig te zijn.
Bij deze optie kunt u geen voorkeur geven voor rouwauto of rouwbus.
2. De nabestaanden bepalen met u het tijdstip van rouwvervoer
Uiteraard is het ook mogelijk om een exact tijdstip te boeken waarop het rouwvervoer ingang gezet moet worden. Tegen meerprijs kunt ook de soort rouwauto kiezen.
Crematoria
Binnen de Afscheidsboeker is het inmiddels mogelijk om in bijna elke regio een stille crematie te boeken. De komende periode zullen wij dit aanbod verder uitbreiden met nieuwe partners en of diensten.
Over de Afscheidsboeker & USP BV
De Afscheidsboeker is een initiatief van Uitvaart Service Provider en alleen te gebruiken door bij ons geregistreerde uitvaartondernemers. Registreren is kosteloos en gaat eenvoudig online. Nadat u een account hebt aangemaakt en wij gecontroleerd hebben dat u een uitvaartonderneming bent, profiteert u direct van scherpe prijzen, slimme combinaties en ontzorging op het gebied van het aanvraagproces.
Naast gemak scheelt het u vaak tot honderden euro’s. Dit komt omdat wij slim plannen, werk uithanden nemen en nieuwe technieken introduceren die het proces vereenvoudigen.
Daarnaast geloven wij in maatschappelijk verantwoord en duurzamer ondernemen. We kijken met onze partners hoe we slimmer en kortere vervoersbewegingen krijgen en dus minder kilometers en uitstoot realiseren. Daarnaast doneren wij €1,50 per boeking aan een doel dat zich inzet voor natuurbehoud of dieren welzijn.
Nadat u hebt aangegeven waar de overledene zich bevindt en wanneer de stille crematie mag plaatsvinden rekent de Afscheidsboeker voor u de goedkoopste optie uit op basis van vervoer en de prijs van de stille crematie. Daarnaast ziet u direct een aantal alternatieven.
Vervolgens kunt u uw rouwvervoer wensen nog aanpassen, de asbestemmingswensen toevoegen en aangeven of u een herinneringsvideo wilt aanmaken.
Herinneringsvideo
Voorbeeld video
Het maken van een uitvaartpresentatie lastig, veel werk en fout gevoelig? Dat is met de USP herinneringsvideomodule verleden tijd. Maak op basis van video’s, foto’s, teksten en muziek binnen enkele minuten de mooiste herinneringen.
U stuurt uw uitvaartpresentatie daarna direct veilig door naar de uitvaartlocatie of plaatst de video bijvoorbeeld op een herinneringspagina.
Opdrachtformulier crematie
Nadat u de nodige gegevens heeft achtergelaten in de beveiligde omgeving wordt automatisch het opdrachtformulier voor het crematorium aangemaakt. Deze ontvangt u direct per email van ons.
Boeking
Zodra u de opdracht bevestigt ontvangt u per mail een overzicht van de boeking, het opdrachtformulier en een kostenoverzicht. Het crematorium, de vervoerder en ons bedrijfsbureau ontvangen de melding. Ons bedrijfsbureau belt de boeking ter controle bij de leveranciers altijd na. Mocht onverhoopt uw aanvraag niet conform uw wensen ingewilligd worden, dan nemen wij direct met u contact op.
Uitbreiding
De komende periode zullen wij de Afscheidsboeker voor ondernemers verder door ontwikkelen met andere diensten en leveranciers. Mocht u suggesties of opmerkingen hebben, dan vernemen wij het graag.
Spelregels
Om het proces goed te laten verlopen hebben wij ook spelregels opgesteld. Deze vindt u hier.
Over USP
De Afscheidsboeker is een initiatief van USP, Uitvaart Service Provider. De term USP staat ook voor Unique Selling Point. Dat wat u onderscheidt van een ander. Bijzondere eigenschappen die zorgen dat uw onderneming uniek is. U weet als geen ander dat de uitvaartbranche draait om mensenwerk. Dat maakt ú de belangrijkste USP.
Onze USP? Wij onderscheiden ons door u volledig te ontzorgen en door uw onderneming nog sterker te maken. Dat doen wij door het bieden van telefoonservices, slimme regelapplicaties, geavanceerde dossierbeheersystemen en verschillende marketingtools. Dan kunt u zich volledig richten op dat wat u het liefste doet.
Vragen of eens kennismaken?
Gelooft u ook in een samenwerking en is uw interesse gewekt? Maakt u dan gerust een afspraak en laten we elkaar snel ontmoeten. Bel ons op 0478 648 645